ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ

Ανάμεσα από τις εφημερίες της βρήκε λίγο χρόνο και με προσκάλεσε για καφέ. Η φίλη που είναι γιατρός σε θέση μάχιμη, άφησε για λίγο τα όπλα της για να πιάσει το χαρτί, τόχει κάνει και σε περιόδους ειρήνης, για να καταγράψει ό,τι καταγράφεται.

Πιο πολύ με ενδιέφερε αυτό, όταν μου ανακοίνωσε πως βρίσκεται υπό έκδοση το καινούργιο της  βιβλίο.

Τι γίνεται με την υγεία; Πώς πάει ο κόσμος;

Το ψυχοσωματικό γίνεται άμεσα σωματικό και το σωματικό πάει καρφί στον θάνατο των νέων. Έχω δυο τρία περιστατικά τη μέρα, μου απαντάει. Το άγχος γίνεται τάχιστα κατάθλιψη και η κατάθλιψη καρκίνος, εγκεφαλικό, έμφραγμα, θάνατος.

Κι εσείς;

Κι εμείς δεν προλαβαίνουμε πια, ούτε να αισθανθούμε, ούτε να ξενυχτήσουμε σκεπτόμενοι το τι και πώς. Κάθε εφημερία και μια απανωτή σειρά από καινούργια και απρόσμενα, που καλείσαι να αντιμετωπίσεις τάχιστα. Όπως ακριβώς κι ο κόσμος που έρχεται για να μας δει.

Η συζήτηση προχώρησε αλλά δεν άλλαξε. Καθώς συζητήσαμε για τη βία και για την ιατρική, για τη βία και την νεότητα, για τη βία και τη λογοτεχνία.

Παρόλα αυτά μου φαίνεσαι καλά. Της είπα. Είναι που έχω θυμώσει, απάντησε. Δεν ξενυχτάω πια χαζά και δεν ξοδεύομαι. Από τη μια τα παιδιά μου, από την άλλη η δουλειά,  και το βιβλίο. Δεν χαλαλίζω να αρρωστήσω, δεν τους κάνω τη χάρη να βουλιάξω στην κατάθλιψη. Να καταφύγω στη βία, σκέφτηκα, κατά του εαυτού μου.

Κι έφυγα στους λασπωμένους δρόμους, προσέχοντας, μην και παραπατήσω στη γλίτσα μίας εποχής που μου έχει κάνει τη μεγάλη χάρη, να μην έχω πέσει ακόμα κάτω. Και να με συναντάνε άνθρωποι που είμαι σίγουρη ότι ποτέ δεν θα καταφύγουν στη βία.

Αν έχουν το κουράγιο να εκθέτουν κι αυτή την ομορφιά σε λόγια και γραμμένα, τους θαυμάζω  και μου δίνουν και κουράγιο να ισορροπώ στη γλίτσα του καιρού.

Υπάρχει ελπίδα.

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

