Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, 20ή μέρα & μέρες μετά

hopper
e.hopper “eleven”
2οη ΜΕΡΑ ή Η ΦΡΑΣΟΥΛΑ
Είναι ο ήλιος σαν καθρέφτης σήμερα
που οι κηλίδες από πισω έχουν περάσει
μπρος κι ένα μουντό σχήμα στέκει
στη θέση του ειδώλου.
Το ζωογόνο περιεχόμενο της βλάστησης
οι εκδηλώσεις του πάθους
και οι ωραίες διακοσμήσεις της φθοράς,
όλα κουράζουν την ώρα τούτη
που ακίνητη μοιάζει με ζώο
όταν αυτο ορφραίνεται την τελευταία του στιγμή,
αν και δεν ξέρει τί μυρουδιά
μπορεί νά ‘χει το θείο!
Και ξαφνικά, μέσα σ΄ αυτή τη σούπα της ύπαρξης,
μία φρασούλα ανεβαίνει στον αφρό
απ΄τα τρίσβαθα του βάλτου των ονείρων.
Αναπάντεχη, ξεχασμένη, ναζιάρα, παιδική
με τους φθόγγους της αχάλαστους στο χρόνο,
μία φρασούλα-χρυσόμυγα
μπήκε απ΄το ανοιχτό παράθυρο:
“Φτου ξελευτερία!”
ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ή ΠΕΖΟ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΕΠΙΜΥΘΙΟ
Ξανακοιτάω τα ποιήματα του πολέμου. Βλέπω πώς η
οδύνη των άλλων έγινε ο δικός μου μύθος. Μόλις τώρα
ξαναγύρισε και η εσωτερική μου ζωή με τις βαλίτσες της
γιομάτες εντυπώσεις. Αλλά γιατί τόσο βιάστηκα να
καταγράψω τις αντιδράσεις μου σ΄ όσα τρομαχτικά μα και
τόσο μακρινά γινόντουσαν την ώρα εκείνη;
Είναι που σταμάτησε να διηγείται πράγματα το κρυφό στο
φανερό μου πρόσωπο,Μέσα μου πλένε σαν ασώματες
κεφαλές η ιστορίες μου όλες, πλάνε σε μία άχρωμη ουσία
που ούτε λησμονιά δεν είναι.
Ποιός πήγε πού και χάλασε η μοίρα; Ποιός ξεκούμπωσε το
πουκάμισο; Ποιός μαντάλωσε τη θύρα;
Πως δεν μπορλω πια με ζωή ν΄αφηγηθώ τις τόσες
επισκέψεις του θανάτου;
Ρίχτηκα στι ξένες πολεμικές επιχειρήσεις γιατί στην
καρδιά μου χάθηκαν τα χνάρια ως και της τελευταίας
δικιάς μου παθιασμένης εκστρατείας.
Αθήνα, Ιανουάριος 1991
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΓΕΛΑΚΗ-ΡΟΥΚ
ΑΔΕΙΑ ΦΥΣΗ
ΚΕΔΡΟΣ, 1993
Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

